از چندی پیش وزارت بهداشت و کادر درمان درباره احتمال وقوع موج ششم کرونایی به مردم اخطار داده بودند و همانطور که گفته بودند، در چند روزه ی اخیر، شاهد افزایش تعداد شهرهایی با رنگ کرونایی قرمز هستیم. اکنون ۲۲ شهرستان قرمز، ۱۱۴ شهرستان نارنجی، ۲۰۱ شهرستان زرد و  ۱۱۱ شهرستان آبی در کشور وجود دارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شهرستان‌های جلفا، مرند در استان آذربایجان شرقی، اشنویه، چایپاره، پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، استهبان، سرچهاندر استان فارس، بانه، دیواندره در استان کردستان، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه، چرداول، دره‌شهر در استان ایلام، سبزوار در استان خراسان رضوی، دامغان، شاهرود در استان سمنان، آبیک در استان قزوین، شهربابک در استان کرمان، پلدختر در استان لرستان و مهریز در استان یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

هفته گذشته، اول آبان ماه، شهرستان‌های جلفا، مرند در استان آذربایجان شرقی، اشنویه، بوکان، پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، استهبان در استان فارس، بانه، سقز در استان کردستان، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب  در استان کرمانشاه، چرام، کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویر احمد، زرندیه در استان مرکزی و مهریز در استان یزد در وضعیت قرمز قرار داشتند، یعنی ۱۶ شهرستان قرمز، ۱۱۹ شهرستان نارنجی، ۲۲۷ شهرستان زرد و ۸۶ شهرستان آبی داشتیم. با توجه به این موضوع در طول یک هفته، ۶ شهر به شهرهای قرمز کرونایی افزوده شده و این در حالیست که هفته گذشته نیز نسبت به هفته قبل تر از آن هفت شهر به شهرهای قرمز کرونایی افزوده شده بود.

با وجود این وضعیت، مهم ترین اقدامات دولت برای پیشگیری از وقوع موج ششم، تسریع در واردات و تزریق واکسن به افراد است. با این وجود توصیه میشود حتما علاوه بر رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی،سعی کنید تنها در صورت لزوم از منزل خارج شوید و به طور مداوم علائم حیاتی خود را بررسی نمایید. به این منظو.ر میتوانید از اکسی متر، تب سنج،  فشارسنج، کیت های شتخیص کرونا و … استفاده نمایید.