عضو شوید !

ما در تیم امرن همه در تلاش هستیم که بهترین اطلاعات را در اختیار شما و تمام مشتریان خود بگذاریم شما میتوانید با عضویت در سایت ما از به روزترین اطلاعات آگاهی کال داشته باشید !

اخبار داغ

پست وبلاگ

منابع تغذیه QUINT تک فاز
Omron
امرن-برند, مقاله

منابع تغذیه QUINT تک فاز 

منابع تغذیه Quint فونیکس کنتاکت کامل ترین نوع منابع تغذیه این شرکت برای استفاده های صنعتی بوده و می توان گفت یکی از کامل ترین و با کیفیت ترین منابع تغذیه موجود در دنیای صنعت می باشد.

منبع تغذیه سری QUINT چیست و چه امکاناتی دارد؟

منابع تغذیه سری Quint شرکت فونیکس کنتاکت کامل ترین نوع منابع تغذیه این شرکت برای استفاده های صنعتی بوده و می توان گفت یکی از کامل ترین و با کیفیت ترین منابع تغذیه موجود در دنیای صنعت می باشد. این سری از منابع تغذیه فونیکس دارای تمام ویژگی های نرمال یک منبع تغذیه بوده و علاوه بر آن دارای ویژگی های خاص، مهم و کاربردی زیر نیز می باشد:

  • قطع سریع فیوز مسیر معیوب (بدون ایجاد مشکل در مسیرهای دیگر) با فناوری SFB (Selective Fuse Breaking)
  • شروع قابل اعتماد بارهای سنگین با استفاده از POWER BOOST
  • نظارت بر عملکرد پیشگیرانه (Preventive function monitoring)
1-phase quint

ولتاژ ها و جریان ها

ولتاژها و جریان های قابل انتخاب در منابع تغذیه QUINT تک فاز شامل چه محدوده ای است؟

منابع تغذیه تک فاز سری QUINT شامل انواع ولتاژها و جریان های پرکاربرد صنعتی به صورت جدول زیر می باشد:

 

منابع تغذیه تک فاز سری QUINT
ولتاژ 12 ولت DC 24 ولت DC 48 ولت DC
جریان 15 و 20 آمپر 3.5 و 5 و 10 و 20 و 40 آمپر 5 و 10 و 20 آمپر

 

ولتاژ ورودی در منابع تغذیه سری QUINT علاوه بر ولتاژ AC برق شهری شامل محدوده بزرگی از ولتاژهای DC نیز می باشد. محدوده ولتاژ AC ورودی از 85 الی 264 ولت AC و محدوده ولتاژ DC ورودی از 90 تا 350 ولت DC می باشد. همچنین محدوده ولتاژ خروجی نیز با استفاده از یک ولوم کوچک روی منبع تغذیه قابل تنظیم است. این ولتاژ برای منابع تغذیه 12، 24 و 48 ولت DC به ترتیب از 5 تا 18، 18 تا 29.5 و 30 تا 56 ولت DC قابل تغییر می باشد و همانطور که می بینیم فقط با استفاده این سه ولتاژ می توان طیف کاملی از ولتاژها را از 5 ولت DC تا 56 ولت DC برقرار کرد.

اهمیت استفاده از تکنولوژی SFB

اهمیت استفاده از تکنولوژی SFB در منابع تغذیه چیست و چه کاربردی دارد؟

به منظور اینکه فیوزهای قطع کننده مدار یا همان فیوزهای مینیاتوری بتوانند سریع و بدون مشکل مسیر معیوب یا اتصال کوتاه یک سیستم را قطع کنند، منابع تغذیه باید بتوانند چندین برابر جریان نامی را برای مدت کوتاهی در یکی از پورت های خروجی خود تأمین کنند. با فناوری SFB (Selective Fuse Breaking) که 6 برابر جریان نامی را برای 12 میلی ثانیه تأمین می کند، ذخیره انرژی به صورت پویا در دسترس خواهد بود. مسیرهای معیوب جریان به طور انتخابی خاموش شده، خطا ایزوله شده و اجزای مهم سیستم بدون قطعی و مشکل به کار خود ادامه می دهند.

برای فهم بهتر این موضوع همانطور که در شکل زیر مشخص شده است فرض کنید چند سیستم یا مصرف کننده به ترتیب به پورت های یک منبع تغذیه متصل شده اند. زمانی که در یکی از این مسیرها خرابی یا اتصال کوتاه اتفاق بیفتد، می تواند به کل سیستم یا منبع تغذیه ضرر جبران ناپذیر وارد نماید. در این حالت اگر منبع تغذیه نتواند جریان بالای درخواستی مسیر معیوب را برای مدت کوتاه تامین کند ممکن است هم منبع تغذیه آسیب ببیند و هم اینکه جریان مسیرهای دیگر آن را نیز تحت الشعاع قرار دهد و سیستم های دیگر را با افت یا قطعی مواجه کند.

بنابراین همانطور که مشخص است فناوری SFB، پایداری و اطمینان بالایی را به یک سیستم ارائه می دهد.

1-phase quint

کاربرد فناوری SFB

معرفی عملکرد POWER BOOST (ذخیره یا رزرو توان):

منابع تغذیه سری QUINT با استفاده از این ویژگی، ذخیره توان ایستا (Static Boost) تا 1.5 برابر جریان نامی را به طور دائم ارائه می دهند. با توجه به نمودار زیر همانطور که مشخص است در دمای محیط تا 40+ درجه سانتیگراد POWER BOOST به طور مداوم در دسترس است و می توان به صورت دائمی 1.5 برابر جریان نامی را مورد استفاده قرار داد. زمانی که منبع تغذیه در مود POWER BOOST کار می کند، LED مربوط به آن در قسمت جلوی آن روشن خواهد شد. در دمای بالاتر از 40 درجه نیز POWER BOOST برای چند دقیقه در دسترس است. این موضوع تامین جریان بارهای خازنی (با هجوم زیاد) و همچنین بارهای با مبدل های DC/DC در مدار اولیه را تضمین می کند.

1-phase quint

نیاز به POWER BOOST در سیستم های مورد استفاده با توجه به موارد زیر بسیار مهم است:

  • نمی توان پیش بینی کرد که هر کدام از بارها در چه زمان روشن خواهند شد (در یک زمان یا جدا جدا).
  • جریان های روشن و طولانی بارهای خازنی باید بدون افت ولتاژ جذب شوند.
  • برای گسترش سیستم، این ویژگی به طور مداوم تا 125٪ جریان نامی را تأمین می کند.
  • علاوه بر این، می توانید هنگام راه اندازی بارهای سنگین، از تقویت دینامیکی (Dynamic Boost) برای تأمین حداکثر 200٪ جریان نامی به مدت 5 ثانیه استفاده کنید.

نظارت بر عملکرد پیشگیرانه در منابع تغذیه QUINT به چه معناست؟

این ویژگی در واقع یک تشخیص جامع از طریق نظارت دائمی بر ولتاژ خروجی و جریان خروجی را تامین می کند. نظارت بر عملکرد پیشگیرانه، قبل از بروز خطا، حالت های کاری حیاتی را تجسم می کند و با استفاده از آن می تواند از هر اتفاق ناگهانی پیشگیری نماید. نظارت از راه دور با استفاده از خروجی های سوئیچینگ فعال و کنتاک های رله انجام می شود.

نظارت بر عملکرد پیشگیرانه برای شما و سیستم شما به چه معناست؟

«قبل از وقوع خطا، شرایط بحرانی شناسایی شوند.» شعار فونیکس کنتاکت در این زمینه جمله «در مراحل اولیه، وضعیت های حیاتی را تشخیص دهید» می باشد.

شرایط بحرانی به صورت زیر مشاهده و نشان داده می شود:

  • از طریق LED
  • از طریق کنتاکت رله
  • از طریق خروجی سوئیچینگ فعال
1-phase quint

معرفی مانیتورینگ یا نظارت در حالت POWER BOOST:

حالتی را در نظر بگیرید که منبع تغذیه در حالت POWER BOOST است و همچنین به طور معمول در حال کار است. در این حالت منبع تغذیه بیش از جریان نامی مشخص شده را تأمین می کند. این موضوع از طریق رله به کنترلر نشان داده شده و گزارش می شود. کنترلر با توجه به داده دریافتی قبل از بروز خطا پاسخ می دهد. این پروسه نمونه ای از نظارت بر عملکرد پیشگیرانه است.

به عنوان مثال، نظارت بر عملکرد پیشگیرانه می تواند مشکل یک تسمه نقاله را که به خوبی کار نمی کند، مکان یابی کند. در واقع قبل از اینکه بارهای دیگر تحت تأثیر افت ولتاژ قرار بگیرند، این سیستم قابل ترمیم است.

1-phase quint

جهت خرید یا اطلاعات بیشتر راجع به سنسور میتوانید به صفحه محصول منابع تغذیه QUINT تکفاز  مراجعه کنید همچنین میتوانید برای مشاهده دیگر منابع تغذیه Quint و یا دیگر منابع تغذیه فونیکس کنتاکت به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

دیگر محصولات امرن

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *