عضو شوید !

ما در تیم امرن همه در تلاش هستیم که بهترین اطلاعات را در اختیار شما و تمام مشتریان خود بگذاریم شما میتوانید با عضویت در سایت ما از به روزترین اطلاعات آگاهی کال داشته باشید !

اخبار داغ

پست وبلاگ

نسل چهارم از منابع تغذیه QUINT <span class=' spantitle '>منابع تغذیه جدید</span>
Omron
امرن-برند, مقاله

نسل چهارم از منابع تغذیه QUINT منابع تغذیه جدید 

نسل چهارم منابع تغذیه QUINT ، با کارایی بالا علاوه بر ویژگی های بسیار مفید نسل قدیم Quintها از عملکردهای جدیدی  برخوردار هستند. در این سری از منابع تغذیه ویژگی هایی همچون تنظیم حد آستانه سیگنالینگ و منحنی های مشخصه، تکنولوژی اتصال Push-in، امکان ارتباط بی سیم NFC و تولید مدل های باریک و کم مصرف به این سری از منابع تغذیه اضافه شده اند.

معرفی نسل چهارم از منابع تغذیه Quint

منابع تغذیه QUINT ِ نسل چهار، با کارایی بالا علاوه بر ویژگی های بسیار مفید نسل قدیم Quintها از عملکردهای جدیدی  برخوردار هستند. فناوری بی نظیر SFB و نظارت بر عملکرد پیشگیرانه، که در نسل قبلی نیز وجود داشت همچنان از ویژگی های کلیدی این نسل از منابع تغذیه می باشد. در این سری از منابع تغذیه ویژگی هایی همچون حد آستانه های سیگنالینگ و منحنی های مشخصه مانند ولتاژ خروجی را می توان به صورت جداگانه تنظیم کرد.

4-phase quint

در نسل چهارم QUINT علاوه بر توان های موجود در نسل های قبلی (که عموما بالای 5 آمپر را تامین می کردند)، توان های زیر 100 وات نیز به لیست محصولات جدید اضافه شده است. منابع تغذیه Quint زیر 100 وات دارای ترکیبی منحصر به فرد از نظارت بر عملکرد پیشگیرانه و ذخیره توان قدرتمند در یک سایز کوچک و جمع و جور است. اما فناوری SFB در منابع تغذیه زیر 100 وات وجود ندارد.

ولتاژها و جریان های قابل انتخاب در منابع تغذیه QUINT نسل چهار شامل چه محدوده ای است؟

QUINT POWER <100 W
نوع اتصال Push-in (فشاری) پیچی
ولتاژ 5 ولت DC 12 ولت DC 24 ولت DC 24 ولت DC
جریان 5 آمپر 2.5 و 7.5 آمپر 1.3 و 2.5 و 3.8 آمپر 1.3 و 2.5 و 3.8 آمپر

 

QUINT POWER >100 W
تعداد فاز تکفاز سه فاز
ولتاژ 12 ولت DC 24 ولت DC 48 ولت DC 24 ولت DC
جریان 15 آمپر 5 و 10 و 20 و 40 آمپر 5 و 10 آمپر 5 و 10 و 20 و 40 آمپر

 

 

ولتاژهای ورودی منابع تغذیه بالای 100 وات سری جدید مشابه Quint های معمولی شامل برق AC و DC بوده و محدوده ولتاژهای آن نیز مشابه Quint های دیگر است (85 الی 264 ولت AC و 90 تا 350 ولت DC برای تک فاز) و (3*320 ~ 575 ولت AC و 450 ~ 800 ولت DC برای سه فاز). اما در حالت زیر 100 وات فقط محدوده AC را شامل می شود. همچنین محدوده ولتاژ خروجی نیز مانند دیگر Quintها با استفاده از یک ولوم کوچک روی منبع تغذیه قابل تنظیم است. این ولتاژ برای منابع تغذیه 5 و 12 و 24 و 48 ولت DC به ترتیب از 5 تا 6.2 و 12 تا 15 و 24 تا 29.5 و 48 تا 56 ولت DC قابل تغییر می باشد.

مزایای منبع تغذیه Quint

استفاده از  نسل چهارم منابع تغذیه QUINT چه مزایایی به همراه دارد؟

  • با استفاده از فناوری SFB به طور انتخابی فیوزهای مینیاتوری استاندارد مسیرهای جریان معیوب را قطع می نمایند. در این حالت تجهیزات مصرف کننده متصل شده به منبع تغذیه می توانند به صورت موازی به کار خود ادامه دهند.
  • نظارت بر عملکرد پیشگیرانه حالت های عملیاتی مهم را قبل از بروز خطا نشان می دهد.
  • توسعه آسان سیستم به لطف تقویت استاتیک (static boost) و شروع بارهای سنگین به لطف تقویت داینامیک (dynamic boost)
  • مقاومت زیاد در برابر نویز، به لطف برقگیرهای پرشده از گاز یکپارچه و مقاومت بیش از 20 میلی ثانیه زمان بافر خرابی شبکه
  • صرفه جویی فضا در تابلو کنترل، به لطف یک طراحی جمع و جور و باریک

منابع تغذیه با حداکثر عملکرد به عنوان بخشی از یک سیستم خط کامل

4-phase quint

آیا به یک منبع تغذیه با تنظیمات شخصی خود نیاز دارید؟

با استفاده از بخش تنظیم کننده (configurator)، می توانید منبع تغذیه QUINT خود را با برنامه خاص خود تطبیق دهید. در این بخش می توانید پارامترهای مختلفی مانند حد آستانه های سیگنالینگ، منحنی های مشخصه یا ولتاژ خروجی را به صورت جداگانه تنظیم کنید و منبع تغذیه سفارشی خود را به هر تعداد که میخواهید سفارش دهید.

4-phase quint

Quintهای نسل چهار زیر 100 وات به چه منظور تولید شده اند؟

QUINTهای جدید زیر 100 وات شرکت فونیکس کنتاکت با وجود اندازه بسیار کوچک و جمع و جور دارای ترکیبی منحصر به فرد از نظارت بر عملکرد پیشگیرانه و ذخیره نیرو می باشد. علاوه بر این، در این سری از منابع تغذیه در قسمت سوکت های اتصال می توانید بین تکنولوژی Push-in (فشاری) و اتصال پیچی برای منبع تغذیه بسته به کاربرد خود یکی را انتخاب کنید. پس زمانی که به دلیل صرفه جویی در فضا به یک منبع تغذیه کوچک و باریک با امکانات کامل نیاز دارید می توانید از این سری استفاده کنید. همچنین این سری از منابع تغذیه تنها سری ای هستند که به سوکت های اتصال نوع فشاری یا Push-in مجهز شده اند. این نکته را مد نظر داشته باشید که این سری زیر 100 وات از تکنولوژی SFB بهره نمی برند.

4-phase quint

توصیف فناوری SFB در چند خط:

برای اینکه به طور مغناطیسی و سریع فیوزهای مینیاتوری استاندارد بتوانند عملیات قطع را انجام دهند، منابع تغذیه باید بتوانند چندین برابر جریان نامی را برای مدت کوتاهی تأمین کنند. این ذخیره توان پویا با فناوری SFB (شکست فیوز انتخابی) ارائه می شود که تا شش برابر جریان نامی برای 12 میلی ثانیه تأمین می کند. مسیرهای جریان معیوب به صورت انتخابی خاموش می شوند، خطا مکان یابی شده و قطعات مهم سیستم در حالت کار عادی باقی می مانند.

4-phase quint

نظارت بر عملکرد پیشگیرانه چیست؟

با استفاده از این ویژگی در واقع ولتاژ و جریان خروجی به طور مداوم کنترل می شوند. نظارت بر عملکرد پیشگیرانه حالت های حیاتی سیستم را تجسم می کند و آنها را قبل از وقوع خطا به کنترلر مربوطه گزارش می دهد. نظارت از راه دور با استفاده از خروجی های سوئیچینگ فعال و کنتاکت های رله انجام می شود.

4-phase quint

تنظیم آسان پارامترها با استفاده از NFC:

با استفاده از ارتباط بی سیم NFC به راحتی می توانید منبع تغذیه را به صورت کاملا دقیق با رایانه شخصی یا تلفن همراه خود پیکربندی کنید. می توانید تنظیماتی مانند آستانه های سیگنالینگ و ولتاژ خروجی را در نرم افزار مربوطه تنظیم کنید و منحنی های مشخصه نیز را به صورت جداگانه تنظیم نمایید.

4-phase quint

مقایسه کلی Quint ها

مقایسه کلی QUINTهای نسل چهار زیر 100 وات و بالای 100 وات:

4-phase quint 4-phase quint
>100 W <100 W
فناوری SFB check
نظارت بر عملکرد پیشگیرانه check check
قابلیت سفارش پیش تنظیم check
انتخاب بین اتصال پیچی یا فشاری check
ذخیره توان برای تقویت استاتیک check check
ذخیره توان برای تقویت دینامیک check check
لوله تخیله گاز یکپارچه check
عمق کم دستگاه check
طراحی قدرتمند check check
بهره وری بالا check check

 

تفاوت های عمده نسل جدید و قدیم QUINT:

Quintهای نسل جدید به طور کلی تفاوت عملکردی زیادی با نسل های قدیم نداشته و همچنان با همان کیفیت بالای گذشته روانه بازار می شود. اما علاوه بر تفاوت های ظاهری ای که نسل جدید با حالت قبل داشته به صورت مورد تفاوت های آن ها را ذکر خواهیم کرد:

  • اضافه شدن مدل های زیر 100 وات (کم مصرف و باریک)
  • اضافه شده تکنولوژی اتصال Push-in
  • تغییر در محدوده تنظیم ولتاژ DC خروجی
  • سفارش منبع تغذیه با پیکربندی شخصی
  • اضافه شدن تنظیمات نرم افزاری و ارتباط بی سیم NFC

جهت خرید یا اطلاعات بیشتر راجع به سنسور میتوانید به صفحه محصول نسل چهارم منابع تغذیه QUINT مراجعه کنید همچنین میتوانید برای مشاهده دیگر منابع تغذیه Quint و یا دیگر منابع تغذیه فونیکس کنتاکت به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

دیگر محصولات امرن

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *